poniedziałek, 4 maja 2015

Ziołowo-szpinakowe gnioci

Gnioci to przepis wywodzący się z kuchni włoskiej, natomiast jest to nieco inna odmiana naszych polskich kopytek czy klusek śląskich. Mają jednak inny kształt i zwykle dodawane są do nich składniki dodatkowe.

Ja dzisiaj przygotowałem gnioci ze szpinakiem i tymiankiem. Z pół kilograma ziemniaków i mąki wyczarowałem obiad dla co najmniej czterech osób.
Ziemniaki obrałem i oczyściłem. Na osolonej wodzie ziemniaki były gotowane do miękkości.
Na patelni obok krótko smażyłem szpinak z czosnkiem i tymiankiem. Gdy szpinak przestygł wymieszałem go z jajkiem i przełożyłem do wysokiego naczynia aby go zblędować na gładką masę.
Kiedy ziemniaki się już ugotowały zrobiłem z nich gładkie puree nie dodając nic.
Po przestygnięciu ziemniaków do temperatury pokojowej dodałem szpinak z jajkiem, czosnkiem i tymiankiem. Całość delikatnie wyrobiłem i dodałem mąki. Gnioci gotowałem 2 minuty, a następnie odsmażyłem je na patelni z masłem.

Składniki :
500 g. ziemniaków
250 g. szpinaku (najlepiej świeżego)
3 ząbki czosnku
2 gałązki tymianku
250 g. mąki pszennej ( Dodaję tyle mąki ile ciasto nam zabierze, mniej więcej powinno miec konsystencję ciasta na kopytka)

Smacznego !





1 komentarz:

  1. Nie ma czegoś takiego jak "gnioci". Te kluseczki nazywają się gnocchi a wymawia się je "niokki", a nie "gnioci"!!! Druga sprawa jest taka, że napisałaś, że są podobne do kopytek, ale mają inny kształt. Czy na zdjęciu przypadkiem nie mają kształtu kopytek? Gnocchi są malutkie i mają karbowane brzegi, co w domowych warunkach robi się np. za pomocą widelca.

    OdpowiedzUsuń