środa, 13 maja 2015

Tort czekoladowo-truskawkowy

Dzisiaj pomysł na prosty ale pyszny tort, który każdy będzie potrafił zrobić w domu.

Całą pracę zaczynamy od upieczenia spodów biszkoptowych. Większość uważa że pieczenie biszkoptu jest równie trudne jak układanie kostki Rubika ;)
Ja mam wypróbowany przepis 1:1:1 - jajko : mąka : cukier
Białko ubijamy na sztywno z cukrem, dodajemy przesianą mąkę i na koniec delikatnie mieszamy z mąką.
Biszkopt pieczemy w temperaturze 180 stopni.

Mój tort składał się z sześciu spodów.

Masa tortowa :
600 ml. śmietany 36 %
200 g. białej czekolady

Śmietanę ubijamy na sztywno, a czekoladę rozpuszczamy nad kąpielą wodną. Ważne jest aby spód naczynia bezpośrednio nie dotykał wody, a woda się nie gotowała ale była gorąca.

Gdy czekolada jest rozpuszczona należy ją dodać powoli do ubitej śmietany energicznie mieszając.

Nasz tort przekładamy wystudzonym spodem biszkoptowym, którego nasączamy rozpuszczoną galaretką truskawkową i masą z białej czekolady. Przełożony tort schowałem do lodówki na godzinę, a następnie go udekorowałem.





2 komentarze: