środa, 25 marca 2015

Makarony

Ostatnimi czasy bardzo mocno zainspirowały mnie makarony. Mnogość ich rodzajów jest tak wielka, iż mówi się że włosi mają inną odmianę na każdy dzień. Dzisiaj postanowiłem zrobić samemu makaron. Przepis jest banalny :
3 jajka
1 kg mąki pszennej
ciepła woda ( około 50-100 ml)

Ciasto powinno być twarde i ciężko się wyrabiać. Tak przygotowane ciasto zostawiłem na 10 minut, aby troszkę odpoczęło, ponieważ przy wyrabianiu rozklejał się gluten i ciasto zrobiło się sprężyste. Po 10 minutach dzielę ciasto na 5 częsci. Ja do zrobienia makaronu użyłem najprostrzej maszynki do makaronów, którą kupicie w markecie za 40 zł.
Dzisiaj przygotowałem jedynie kilka rodzajów ale możliwosci są ogromne.
Zrobiłem lasagne, spaghetti, tagiatelle oraz papardelle.
Czyli kolejne wpisy jak się spodziewacie będą na bazach makaronów jakie dzisiaj przygotowałem.








2 komentarze: