sobota, 21 marca 2015

Domowa tortilla z kurczakiem

Dziś postanowiłem założyć tego bloga, myślą przewodnią będzie pokazanie jak przygotować pyszne jedzenie przy niskim nakładzie pracy bez wykwintnych produktów choć jakby nie patrzeć to każdy produkt jest wykwintny i każdy z produktów należy traktować z należytym szacunkiem.
Ale przejdźmy do rzeczy, dziś na obiad przygotowałem tortille z kurczakiem.

Składniki potrzebne do przygotowania obiadu dla 4 osób :
- 500 g. piersi z kurczaka
- 50 ml. octu balsamicznego
- przyprawa do gyrosa ( ja przygotowałem sam z papryki słodkiej, ostrej i curry )
- 2 ząbki czosnku
- 4 placki do zawijania tortilli
- 300 ml jogurtu
- 4 ząbki czosnku
- sól
- pieprz
- 1/2 główki kapusty pekińskiej
- 2 pomidory
- 1 cebula


Piersi kroimy na cienkie paski, dodajemy ocet balsamiczny, sól, pieprz, starty drobno czosnek i przyprawy. Odstawiamy kurczaka, aby się zamarynował.

Następnie przygotowujemy sos czosnkowy. Do jogurtu dodajemy sól, pieprz i drobno stary czosnek.
Kroimy nasze dodatki, które można dowolnie dobierać. Ja użyłem pomidora, cebuli i kapusty pekińskiej.

Na mocno rozgrzaną patelnie wrzucamy kurczaka i krótko go przesmażamy. Następnie na naszą tortille kładziemy dodatki, z którymi nie należy przesadzać, ponieważ nie zwiniemy naszego placka. Gdy tortilla jest już zwinięta delikatnie obsmażamy na suchej patelni.
Smacznego !



1 komentarz: