niedziela, 26 kwietnia 2015

Danie główne : Kebab z indyka

Dzisiaj jako że pogoda stworzyła warunki do grillowania wspólnie ze znajomymi wyciągnęliśmy grilla i postanowiliśmy posiedzieć na świeżym powietrzu.
Tym razem oprócz kiełbasy, grillowanego karczku czy żeberek postanowiliśmy zrobić coś innego. Użyć całkiem innego mięsa.
Kupiłem filet z indyka i ... zacząłem się zastanawiać co można zrobić ciekawego.
Zmieliłem mięso oraz dobrze je przyprawiłem, dodałem świeżego tymianku i rozmarynu suszonej ostrej papryki oraz bułki tartej aby dobrze skleiła wszystko, a także stworzyła chrupiącą skórkę.

Patyczki szaszłykowe otoczyłem dobrze wyrobionym i uformowanym mięsem tak aby mięso podczas grillowania nie spadło z patyczków.

Grill dobrze rozpaliłem a gałązki po rozmarynie i tymianku rzuciłem na rozgrzane węgielki po czym położyłem ruszt a na nim nasze kebaby.

Cienkie rulony z mięsa nie potrzebują tyle czasu na ruszcie co karkówka czy żeberka. Po 10 minutach szaszłyki były gotowe, a ich smak nie do opisania.

Składniki
2 gałązki rozmarynu (posiekane same listki)
4 gałązki tymianku
30 g. suszonej ostrej papryczki
100 g. bułki tartej
sól
pieprz
500 g. fileta z indyka

Taka ilość produktów wystarcza do przygotowania około 12 szaszłyków

https://sklep.egmont.pl/ksiazki/kuchnia/p,jakubiak-lokalnie,10893.html 


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie mięsko, sama często robię i czasem lubię jeszcze czymś nadziać dodatkowo.

    OdpowiedzUsuń