poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Lekki przepis na gorące dni

Na początku chciałbym się ponownie z wami przywitać po ponad dwu miesięcznej nieobecności, która spowodowana była wyjazdami za granicę raz na urlop i raz do pracy. Ale już wróciłem i mam nadzieję że nadrobię zaległości. A zdjęcia, przepisy i porady z wyjazdów postaram się wrzucić.

Do rzeczy ;)
Aktualnie pogoda rozpieszcza nas swoją temperaturą i tradycyjna zalewajka czy schabowy w taką pogodę nie smakuję najlepiej przynajmniej dla mnie. Dlatego postanowiłem na obiad zrobić cos orzeźwiającego, a zarazem treściwego żeby za godzinę nie robić kolejnego obiadu, bo w taką pogodę nie ma ani siły ani chęci ;)

Do przygotowania naszej rolady będziemy potrzebowali :
20 g. drożdży
75 ml. oliwy z pod suszonych pomidorów (może być zwykła)
10 g. soli
100 g. szynki (opcjonalnie)
200 g. sera żółtego (ja użyłem mozzarelli w kostce)
500 g. mąki
400 ml. jogurtu greckiego
3 ząbki czosnku
szczypiorek
oraz inne zioła w zależności od upodobań

Naszą pracę zaczynamy od przygotowania ciasta drożdżowego na roladę (ciasto jak to na pizzę)
drożdże zalewam ciepłą wodą dodaję łyżeczkę cukru oraz sól i trochę mąki aby zrobił się zaczyn.

Następnie do jogurtu greckiego ścieram trzy główki czosnku na drobnych oczkach tarki, doprawiam solą i pieprzem.

Do miski dodaje wszystkie składniki które będą nadzieniem naszej rolady. Ja zwykle dodaje serek topiony, bazylię, szynkę konserwową, ser żółty starty na tarce, Choć można dać do farszu czego tylko dusza zapragnie.

Gdy przygotujesz już farsz i sos czosnkowy, twoje drożdże w rozczynie powinny już dwukrotnie zwiększyć swój rozmiar. Wtedy dosypujemy resztę mąki i wyrabiamy ciasto. Ja lubię kiedy ciasto poleży parę godzin w lodówce. Jest wtedy o wiele bardziej elastyczne.

Ciasto należy rozwałkować i wyciąć z niego prostokąt. Farsz uformować w stożek około 4 cm. od brzegu który będzie zawijany. Aby ciasto ładnie się skleiło przesmaruj je od strony zawijanej wodą.

Piecz przez pierwsze 10 minut w temperaturze 250 stopni, następnie zmniejsz na 200 stopni na kolejne 10 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz